KLASA BILINGWALNA

MATURA POLSKA I DWUJĘZYCZNA

DWUJĘZYCZNOŚĆ

Dwujęzyczność szkoły (nauczanie przedmiotów po polsku i po angielsku) stanowi – jak sądzimy – ciekawą propozycję, wzbogacającą naszą ofertę edukacyjną. Taki system pracy istotnie zwiększa częstotliwość obcowania ucznia w szkole z mówioną i pisaną angielszczyzną oraz sprzyja coraz sprawniejszemu posługiwaniu się językiem specjalistycznym z zakresu wybranych gałęzi wiedzy.
Zgodnie z prawem oświatowym w klasach dwujęzycznych w języku obcym prowadzone muszą być częściowo zajęcia z 2 przedmiotów. Nauczanie dwujęzyczne nie oznacza wprost nauczania w języku obcym. W szkołach dwujęzycznych na świecie lekcje obcojęzyczne stanowią zwykle ok.60 procent czasu przewidzianego na naukę danego przedmiotu. Nauka rodzimej historii czy geografii w języku obcym jest w ogóle zabroniona.
Język obcy traktowany jest zawsze jako wartość dodatkowa takich zajęć, ustępując pierwszeństwa wymogom przedmiotu, co wynika z faktu, że uczniowie klas dwujęzycznych zobowiązani są zdawać normalne, obowiązkowe egzaminy końcowe w języku ojczystym.
Głównym celem edukacji bilingwalnej jest jednak umożliwienie uczniom wszechstronnego opanowania języka angielskiego na poziomie znacznie wyższym niż jest to możliwe w tradycyjnym nauczaniu.
W naszej szkole elementy nauczania dwujęzycznego realizują nauczyciele następujących przedmiotów: wos historia wg specjalizacji oraz matury dwujęzycznej

http://www.ore.edu.pl/
współautorka dyrektor szkoły mgr Anna Maciejewska

LEARN BY TEACHING IN ENGLISH, GERMANY AND H-F-R-I